Tisztelt Érdeklődő!

Kérjük, olvassa el az alábbi információkat! Reméljük, hogy ezek segítik Önt a tájékozódásban.

TÁMOGATÁSI FELTÉTELEK

Alapítványi támogatás kizárólag érvényes biztosítási jogviszonnyal rendelkező betegek számára igényelhető, a társadalombiztosítás által nem támogatott gyógyszerekre vagy gyógyászati segédeszközökre

AZ IGÉNYLÉS BENYÚJTÁSA

A támogatási kérelmet az alábbi módon lehet benyújtani:

Elektronikusan a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) online felületén keresztül, a NEAK közvetlen értesíti az Alapítványt a méltányossági kérelem beérkezéséről.

Papíron az Alapítvány címére: 1139 Budapest, Váci út 73/A.

A gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy az elektronikus benyújtási formát válasszák! Az elektronikus benyújtás esetén a NEAK haladéktalanul megvizsgálja, hogy a kérelem az Alapítvány illetékességébe tartozik, és egyidejűleg lefolytatja a jogviszonyellenőrzést is!

AZ IGÉNYLÉSHEZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK

A méltányossági kérelem megalapozott elbírálása érdekében olyan dokumentumokat kell benyújtani, amelyek részletesen bemutatják a beteg állapotát és a várható előnyt a gyógyszer, vagy a gyógyászati segédeszköz alkalmazásának engedélyezése esetén. A kapcsolattartás érdekében kérjük, hogy a kérelemben minden esetben adják meg a beteg közvetlen elérhetőségeit, a telefonszámát és az e-mail címét is.

Kérjük, hogy kérelmük mielőbbi feldolgozása érdekében az alábbi adatokat szíveskedjenek megadni:

1. Személyes adatok:

  • a beteg neve,
  • lakcíme,
  • TAJ száma.

Gyógyszertámogatási kérelem esetén a kiváltásra választott gyógyszertár neve, címe, gyógyászati segédeszköz ártámogatási kérelme esetén a forgalmazó megnevezése, címe .

2. A támogatás tárgya

  • Az igényelt gyógyszer vagy eszköz pontos megnevezése, hatáserőssége és kiszerelése.
  • Gyógyszer esetén a javasolt dózis (szükség esetén testsúly vagy testfelület feltüntetésével).
  • Az igényelt támogatás időtartama.
  • A diagnózis megnevezése és BNO-kódja.

3. Egészségügyi dokumentumok

  • Az adott terápiát javasló kezelőorvos neve, orvosi pecsétszáma, szakvizsgája, valamint munkahelyének neve, címe, telefonszáma és e-mail címe.
  • Három hónapnál nem régebbi kórtörténeti összefoglaló, melyben a szakorvos igazolja, hogy a beteg csak az igényelt készítménnyel kezelhető hatékonyan.
  • Ismételt méltányossági kérelem esetén a terápia hatására bekövetkezett állapotváltozás leírása és dokumentációja.
  • Leletek másolata, amely igazolják a diagnózist, illetve a terápia vagy a terápiaváltás szükségességét (a beteg aktuális állapotán túl a támogatás meghosszabbításához szükséges összehasonlítást is segíti).

4. Speciális esetek

I. Amennyiben Magyarországon nem törzskönyvezett/forgalmazott gyógyszerre van szüksége a terápiához, akkor első lépésben a kezelőorvosának közvetlen a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központhoz (NNGYK) kell fordulnia. Kattintson ide

  • Ha olyan gyógyszerhez kér méltányossági támogatást, amely Magyarországon nem rendelkezik forgalomba hozatali engedéllyel, de az Európai Gazdasági Térség valamely tagállamában elérhető, akkor ehhez a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) jóváhagyó nyilatkozata szüksége.

  • Ha a készítmény sem Magyarországon, sem az Európai Gazdasági Térség (EGT) tagállamaiban, sem az ezekkel azonos jogállású országokban nincs forgalomban, de egy harmadik országban engedélyezett, akkor az NNGYK engedélye szükséges az alkalmazásához.

II. Idikáción túl alkalmazni kívánt gyógyszer esetében szintén a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) engedélye szükséges. Kattintson ide

Kérjük, ne felejtsék el: a gyors és megfelelő feldolgozás érdekében csatoljanak minden, a NEAK oldalán elérhető, a méltányossági kérelem elbírálásához szükséges mellékletet. Az eljárásról a NEAK honlapján bővebb információ itt érhető el!

BŐVEBB INFORMÁCIÓ

Kérdés esetén közvetlenül fordulhat a NEAK Egyedi Támogatás telefonos ügyfélszolgálatához, ahol munkatársaik a méltányossági kérelmekkel kapcsolatban az alábbi időpontokban nyújtanak tájékoztatást:

Ügyfélszolgálati idő: kedd és csütörtök: 9:00 – 15:00

 Elérhetőségek:

Amennyiben közvetlenül az Alapítvány segítségére van szüksége, kérjük, írjon e-mailt az alábbi címre: info@gyogyitasert.hu.